Reparaties

Naast abonnementen, losse toestellen en accessoires kunt u bij Speed Telecom ook terecht voor al uw reparaties betreffende mobiele telefoons, tablets, PDA’s en Tom-Tom’s.

Speed Telecom maakt alleen gebruik van kwalitatief hoogwaardige materialen en duurzame onderdelen. Er wordt alleen bij erkende leveranciers besteld wiens producten uitvoerig door ons zijn getest op kwaliteit en duurzaamheid. Op reparaties uitgevoerd door Speed Telecom is er ook sprake van garantie. De garantieduur is standaard 30 dagen en geldt alleen op het vervangen onderdeel.

Voor de uitvoering van een reparatie wordt van te voren een vaste prijs afgesproken. Mocht het echter blijken dat de reparatiekosten hoger zijn dan van te voren vastgesteld dan zal er door Speed Telecom contact met u opgenomen worden, en zal er overlegd worden of de reparatie voortgezet moet worden.

Als u een afspraak maakt, dan kan de reparatie vaak direct worden uitgevoerd, mits het onderdeel op voorraad is, in sommige gevallen vereist het dat u, uw toestel achter moet laten, in zulke gevallen krijgt u een reparatie bon mee, is u toestel gereed dan word u door ons geïnformeerd dat u, uw toestel kan ophalen. Voor prijsopgaven of meer informatie kunt u tijdens openingstijden bellen naar de winkel, of u kunt een e-mail sturen naar info@speedtelecom.nl

Algemene reparatie voorwaarden Speed Telecom

Let op: deze voorwaarden gelden alleen bij reparatie buiten de garantie.

  1. Bij reparaties wordt er uitgegaan van de klachten die op de reparatiebon zijn vermeld.
  2. Indien de kosten voor de reparatie hoger uitvallen dan van te voren bepaald dan zal Speed Telecom voor de reparatie contact opnemen met de klant. Mocht de klant het toestel niet meer willen repareren dan zal Speed Telecom de reparatie niet voortzetten en kan het toestel opgehaald worden. Dan worden alleen de onderzoekskosten afgerekend die op de reparatiebon, met minimum van 25,- euro, staan vermeld.
  3. Het ophalen van een toestel kan alleen met geldige reparatie bon.
  4. Bij het opstellen van een officiële prijsopgave worden er naast de onderzoekskosten ook administratiekosten berekend van maximaal 39,99 euro.
  5. De reparatieduur mag door Speed Telecom extra verlengd worden tot maximaal 3 weken, indien hier reden voor is.
  6. Het ophalen dient binnen 8 weken te geschieden na notificatie dat het desbetreffende toestel klaar is, indien het toestel niet binnen 8 weken opgehaald wordt, zullen er 25 euro extra opslag en administratiekosten meegerekend.
  7. Er is bij reparatie sprake van 1 maand garantie op de vervangen onderdelen, Speed Telecom kan dan ook alleen verantwoordelijk gehouden worden voor deze onderdelen. De garantie is alleen geldig wanneer er geen sprake van val, stoot, elektrische en waterschade.
  8. Speed Telecom is niet aansprakelijk voor klachten ontstaan bij reparatie of hierna, buiten dan de componenten die door Speed Telecom zelf vervangen zijn.
  9. Speed Telecom is niet verantwoordelijk voor het verlies van gegevens of door de gebruiker ingestelde instellingen. De klant is zelf verantwoordelijk voor het maken van een back-up. Ook is de klant zelf verantwoordelijk voor het meenemen en veilig opbergen van de sim-kaart en de SD kaart.
  10. De klant mag na tekenen de reparatie binnen hetzelfde uur annuleren en mag tot maximaal 24 uur na het tekenen annuleren als de totale reparatieduur langer dan 72 uur is, er worden dan alleen onderzoekskosten en eventuele administratiekosten door de klant betaald.
Reparatie aanmelden

Hoe lang duurt de reparatie?

We streven ernaar je toestel binnen 2 uur te repareren. Het kan in sommige gevallen langer duren.

Wat kost een reparatie?

Als de schade buiten de garantie valt, krijg je per mail of per post een prijsopgave van de reparatie. Hier kun je vervolgens wel of geen akkoord op geven. Ga je niet akkoord met de prijsopgave, dan moet je onderzoekskosten betalen van € 25,00. Je krijgt je toestel vervolgens ongerepareerd teruggestuurd. Je mag ook afstand doen van het toestel. Dan hoef je niets te betalen.